Wie werden nicht resezierbare neuroendokrine Tumoren der Bauchspeicheldrüse behandelt?

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Neuroendokrine Tumoren der Bauchspeicheldrüse (NETs) wachsen normalerweise langsam und das Labor überwacht den Tumor durch bildgebende Untersuchungen auf Anzeichen von Wachstum. Patienten mit NET, die sich aus der Bauchspeicheldrüse ausbreiten, haben in der Regel Symptome wie Durchfall oder hormonelle Probleme. Sie können für Medikamente wie Octreotid, Lanreotid, Diazoxid und Protonenpumpenhemmer verwendet werden, die das Tumorwachstum hemmen können.

When the patient’s symptoms cannot be controlled or the scan shows signs of Tumor growth, further treatment is required, and chemotherapy or targeted drugs (such as sunitinib or everolimus) can be used. For people with poorly differentiated tumors (neuroendocrine carcinoma), chemotherapy is the first choice. For patients who have spread to the liver, choose surgery or ablation technology for treatment according to their own conditions. For adults with somatostatin (a hormone) receptor-positive pancreatic neuroendocrine tumor, the radiopharmaceutical Lutathera (l Lu177 dotatate) is a treatment option.

If all feasible treatments no longer work, then consider participating in clinical trials to test new therapies. Participation in clinical trials is likely to benefit some patients.

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